Trauma en Herstel

                 Trauma en herstel      


  Er zijn haast geen boeken die ik ooit zo veel heb gebruikt.

 Het heeft mijn leven voorgoed veranderd. 


Judith Lewis Herman, schrijfster van het boek: Trauma en herstel. 
Ondertitel; de gevolgen van geweld van mishandeling thuis tot politiek geweld. 
Mij aangeraden door een goede vriend toen ik hem iets vertelde over mijn verleden. 

In 2013 heb ik deze bewerking van haar boek gemaakt, nu 5 jaar later, vind ik het tijd voor een hernieuwing. Het boek, dat op de opleiding voor therapeuten verplicht leesvoer is, wordt, na 25 jaar nog steeds gebruikt. Het is niet te veel, als ik beweer, dat het een standaardwerk is voor mensen die met getraumatiseerde mensen werken.

Echter vind ik het heel belangrijk, 
aangezien het immers om ons eigen leven gaat dat cliënten
overlevers, slachtoffers of lotgenoten, 
hoe je ze ook maar noemt, 
zelf ook inzicht kunnen krijgen, 
in de problematiek rondom het post traumatisch stress stoornis.
Vanuit mijn persoonlijke geschiedenis, heb ik dit boek bewerkt, 
met enkele actuele aanvullingen. 

Het is raadzaam, de tijd te nemen, 
om dit door te nemen, 
zodat ook het gevoel, 
dat het oproept een kans krijgt om het te verwerken. 

Vele woorden, 
heb ik voor de overzichtelijkheid maar overgenomen, 
het is aan de lezer zelf, 
om daar een eigen draai aan te geven, 
afhankelijk van ieders voorkeur. 
Waar ik, gemakshalve spreek van zij en haar, 
kan evenzo hij of hem gelezen worden.

De indeling is heel eenvoudig, 
na dit voorwoord begint het met deel 1 en eindigt met deel 26. 
Geheel onderaan kun je van deel naar deel klikken, 
maar je kunt ook deel (nummer) invullen in zoekopdracht.


Veel sterkte.


Indien nodig ben ik bereikbaar. 
Persoonlijk bericht, via facebook


Reacties

Populaire posts van deze blog

Deel 2

Deel 3

Deel 24